Blogda Ara

30 Mayıs 2014 Cuma

Group Policy İle Local Admin Şifresi Resetleme

               Windows Server 2008 R2 işletim sistemi üzerinde Group Policy kulanılarak Local Admin şifresini resetlemek için yapmamız gereken ilk işlem Group Policy Management konsol’u açıyoruz. Group Policy Management Consol’u Administrative Tools içerisinden açabildiğimiz gibi gpmc.msc komutunu kullanarak da GPMC ‘yi açabilirsiniz.
01

Ben test işlemleri için Active Directory Domaini içerisinde, Ankara isminde bir OU oluşturup bu policy den etkilenmesini istediğim bilgisayarı da bu OU içerisine taşıdım. Policy oluşturma işlemini, Domain  bazlı oluşturabildiğimiz gibi, OU bazlı da oluşturabilmeniz mümkün.
02
Ben OU bazlı bir policy oluşturma işlemi gerçekleştireceğim için Ankara OU ‘su üzerine gelip sağ tuş yapıyorum ve gelen menüden Create a GPO in this domain and Link it here seçeneğine tıklıyorum.
03
Karşıma gelen New GPO ekraında, Name bölümüne oluşturacağım GPO için bir isim verip OK diyorum.
04
OK işleminin ardından oluşturmuş olduğum policy ‘nin Ankara OU ‘su içerisine eklenmiş olduğunu görüyorum. Şimdi bu oluşturmuş olduğum  policy üzerine gelip sağ tuş yapıyorum ve gelen menüden Edit seçeneğine tıklıyorum.
05
06
Group Policy Object Editör ekranı üzerinde, sırası ile Computer Configuration à Preferences àControl Panel Settings à Local Users and Computers seçeneği üzerine gelip sağ tuş yapıyoruz ve ardından New à Local User seçeneğine tıklıyoruz.
07
New Local User Properties ekranında, Action kısmından Update seçeneğini seçip, ilgili kısımlara da şifresini sıfırlayacağımız kullanıcıya ait bilgileri giriyoruz. Alt kısımda, yine bu kullanıcının sunucuya logon olma işlemi esnasında şifresini değiştirmesini sağlayabilir, kullanıcı hesabını devre dışı bırakabilir, ve eğer isterseniz yine bu kullanıcının hesabının süresiz olmasını sağlayabilirsiniz. Tüm bu işlemlerden sonra client bilgisayarıma cmd komut satırı üzerinde gpupdate /force komutunu çalıştırarak policy’min uygulanmasını sağlıyorum.
08
Policy’im yukarıdaki şekilde de görüldüğü gibi başarılı bir şekilde update edildi. Şimdi diğer sunucu bilgisayarımdan Local Admin hesabım ile sunucuma login olmayı deniyorum.
09
Local Admin kullanıcıma ait bilgileri girip Enter diyorum.
10
Enter tuşunun ardından karşımıza yukarıdaki şekil üzerinde de görüldüğü gibi kullanıcımın şifresini değiştirmemi isteyen bir ekran çıkmakta. OK diyerek şifre değiştirme işlemiene geçiş yapıyorum.
11
Local Admin kullanıcıma ait yeni şifreyi belirledikten sonra Enter diyerek sunucuma login olmayı deniyorum.
12
Yukarıdaki şekilde de görüldüğü gibi şifre başarılı bir şekilde değiştirildi. OK diyerek sunucuma login olmayı deniyorum.
13
Login işlemimiz yukarıdaki şekil üzerinde de görüldüğü gibi başarılı bir şekilde gerçekleşti.
referans : yavuztasci.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder