Blogda Ara

4 Haziran 2014 Çarşamba

VMware vCenter Converter Standalone ( Fiziksel'i Sanala Çevirmek )

Arkadaşlar merhaba genelde IT'lerin kullandığı sunucu,yada herhangi bir makineyi fizksel'den sanala çekme'nin farklı yolları ol sada VMware'n kullanıma sunduğu ücretsiz ( VMware vCenter Converter Standalone ) adlı programı bize büyük katkı sağlıyor genellikle sunucu kaynaklı kullanılsada normal kullanıcıların da işine yarayacağını düşünüyorum. Örneğin lınux bir fiziksel'de windows tabanlı işletim sistemi kullanmak istiyorsanız herhangi bir windows işletim sistemli bir makinenin kolaysa sanala çekebilirsiniz. çok uzatmadan programın nasıl kurulduğunda ve nasıl çalıştığından bahsedeyim.


İlk adım programı biraz tanıyalım.

( VMware vCenter Converter Standalone ) adlı programı kurduktan sonra FILE / Menüsünden CONVERT MACHİNE Seceğine tıklıyoruz. bu arada ben deneme amaçlı bir tane proje yaptım. aşağıda görünen o'dur

İlk adım programı biraz tanıyalım.



























İkinci adım ( Fiziksel makinenin türünün seçilmesi. )

CONVERT MACHİNE Seceğine tıkladıktan sonra karşımıza böyle bir ekran çıkacak. burada iki farklı yöntemle fizikselden sanala makine aktarabilirsiniz . 1 THİS LOCAL MACHİNE yani programın üzerinde kurulu olan makine için bir diğeri ise A REMOTE MACHİNE  yani uzakta olan herhangi bir makinede olabilir. örn: sunucu,farklı bir yerde local bir makinede olabilir.  SELECT SOURCE TYPE: kaynak tipi şuanda secili olan üzerindeki makineyi benimsetiyor yani fiziksel  makine olarak. diğer seçeneklerine bakınız sunuculara ait olduğu için denemedim. şimdilik bu seçenekte ilerleyelim local makine ve power-on machine seçeğini seçtikten sonra. next tuşuyla ilerleyim.

İkinci adım Fiziksel makinenin türünün seçilmesi



























Üçüncü adım. ( Aktarılacak Fiziksel makinenin yerini ve adını belirtmek. )

Next dedikten sonra Aktarılacak Fiziksel makinenin yerini ve adını belirtmek için bir takım yerleri belirtmemiz gerekiyor.Öncellikle select destination type: kısmına değinelim. kullandığınız programa göre farklı imajları da alabileceğiniz gibi sadece wmare workstation için bir yer belirtilmiş bu seçeneği seçerek devam ediyoruz. eğer sizde benim seçtiğim gibi vmware workstation kullanıyorsanız. kullandığınız sürümün versiyonu nu seçmeniz gerekiyor. Name kısmında anlaşıldığı gibi sanal makinenin adını belirtiyoruz. sonra kopyalanacak sanal makinin klasörünü belirtiyoruz next diyerek devam ediyoruz.




Aktarılacak Fiziksel makinenin yerini ve adını belirtmek.




6.ADIM ( Sanala almak istediğimiz makinenin  konfigürasyonları ) 
Bu adımda fiziksel makinenin sanalda olacak ayarlarını değiştirtebilirsiniz. örn: ram miktarı,ekran boyutları,disk alanı,servislerin çalışıp çalışmayacağını belirtebilirsiniz. bu adımda biraz size bırakılmış. gerekli ayarları yaptıktan sonra next 
diyerek devam ediyoruz.




5.ADIM ( Yapılan  makinenin  konfigürasyonları gözden geçirmek )

bir önceki yapılan ayarların bir çeşit ön izlemesi gibi bir adımdır. bu adımda bahsedebileceğim çokta söz ol masada. eğer vmware workstation kullanıyorsanız. bu ayarları gözden geçirmeseniz de olur çünkü daha önce vmware kullandıysanız zaten bu özellikleri değişebiliyorduk bildiğiniz gibi. 

Finish dedikten sonra..






SON ADIM ( Yapılan 
 makinenin  konfigürasyonların ardından işlemi bitirmek )
Finish dedikten sonra sizi buraya yönlediricektir. burada işlem bittikten sonra artık rahatça sıfırdan kurulum yapmak yerine istediğiniz fiziksel makineyi sanala aktarabilirsiniz. 





VMware vCenter Converter Standalone Programını  linkten indirebilirsiziniz.  Tıklayınız.                                                                                








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder